Door bijvoorbeeld een ziekte, ouderdom of een handicap kunnen sommige huishoudelijke taken u teveel worden. Onze medewerkers ondersteunen en helpen u graag. U bepaalt dus zelf hoe uw hulp wordt ingevuld. Door middel van regelmatig overleg met uw vaste medewerker kan de hulp direct worden aangepast naar aanleiding van uw wensen en behoeften.

Onze medewerkers kunnen bij u bijvoorbeeld de volgende werkzaamheden uitvoeren:

  • schoonmaken van uw woning;
  • kleding wassen en strijken;
  • bedden verschonen;
  • stofzuigen en dweilen;
  • afwassen van de vaat of het in- en uitruimen van de vaatwasser;
  • ramen zemen;
  • boodschappen doen;
  • helpen bij het bereiden van een maaltijd;
  • prullenbakken legen en vuilnis buiten zetten;
  • gezelschap service (praatje maken, krant voorlezen, wandelen);
  • coördinatie en begeleiding bij de uitvoering van huishoudelijke werkzaamheden.

De huishoudelijk hulp kan vergoed worden vanuit de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning). Klik hier voor meer informatie.

INTAKEGESPREK

Is uw keuze gevallen op onze organisatie, dan komen wij bij u thuis langs voor een persoonlijk intakegesprek. Tijdens dit gesprek bekijken we uw persoonlijke situatie en wordt in kaart gebracht bij welke huishoudelijke taken u ondersteuning nodig heeft.

VERANDEREN VAN AANBIEDER

Bent u niet tevreden over uw huidige zorgverlener voor de huishoudelijke ondersteuning en wilt u overstappen naar onze organisatie? Dan kunt u hiervan een melding maken bij uw gemeente. Wij begeleiden u graag bij uw overstap naar onze zorgverlening. Daarnaast zorgen wij ervoor dat u ook tijdens de overstap niet zonder huishoudelijke hulp komt te zitten.