Datum: 25-03-2020

Het coronavirus, in onze gedachten zijn we er allemaal mee bezig. Vanuit het RIVM en de GGD worden allerlei maatregelen getroffen om de gevolgen zoveel mogelijk in te perken. Om uw gezondheid en die van onze medewerkers zo goed mogelijk te beschermen, zorgen wij ervoor dat we steeds op de hoogte zijn van de laatste informatie. We houden ons aan de voorschriften van het RIVM.

Belangrijk voor u: houd voldoende afstand tussen u en uw hulp! De afstand moet minimaal 1,5 meter zijn. Dit is op dit moment de belangrijkste maatregel. Daarnaast is goede persoonlijke hygiëne erg belangrijk.

Welke maatregelen kunt u zelf nemen?

  • Als u niest of hoest, hou dan een papieren zakdoek voor uw mond en neus. Na gebruik gooit u deze in de afvalbak en was vervolgens uw handen. Als alternatief kunt u in uw elleboog hoesten of niezen.
  • Vermijd contact met uw mond, neus of ogen.
  • Voorwerpen die vaak worden aangeraakt (bijvoorbeeld de deurklink) moeten regelmatig worden schoongemaakt.
  • Neem zelf plaats in een andere ruimte als de ruimte waar de hulp bezig is met het uitvoeren van haar werkzaamheden.

Begroeten

Bij het openen van de deur zal de hulp u niet begroeten door u een hand te geven. Het is namelijk belangrijk dat de afstand tussen u en de hulp minimaal 1,5 meter is. Open daarom de deur voor de hulp en ga vervolgens achteruit, zodat de hulp rustig binnen kan komen en er voldoende afstand bewaard kan worden.

Hoesten, verkoudheid, koorts

Wanneer u zelf last heeft van hoesten en/of verkoudheid en/of koorts, willen wij u vragen dit direct kenbaar te maken aan de medewerker die u helpt. Wanneer er een vermoeden is dat u het coronavirus heeft, moet dit gemeld worden op kantoor.

Wanneer u bovengenoemde klachten heeft, is het extra belangrijk om goed in de gaten te houden dat de afstand tussen u en de medewerker minimaal 1,5 meter is. De medewerker zal u vragen niet aanwezig te zijn in de ruimte waar zij haar werkzaamheden uitvoert.

Continuïteit

De overheid roept ons op om voor zover als mogelijk onze werkzaamheden uit te voeren, met in achtneming van de bekende richtlijnen. De thuiszorg is onder andere aangemerkt als een vitaal beroep omdat het zorgen voor een schoon en leefbaar huis en goede hygiëne bijdraagt om het virus onder controle te houden. Juist ook voor de kwetsbare personen. Wanneer u, of uw omgeving, de hulp toch wil annuleren, neem dan contact op met kantoor.

Wij doen ons uiterste best om u van huishoudelijke hulp te blijven voorzien, zoals u van ons gewend bent. Wij vragen begrip voor onze medewerkers en vragen u dringend om de genoemde maatregelen in acht te nemen. Ondanks deze spannende tijden staan onze medewerkers graag voor u klaar!